Mijn eerste blog! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van David Keus - WaarBenJij.nu Mijn eerste blog! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van David Keus - WaarBenJij.nu

Mijn eerste blog!

Blijf op de hoogte en volg David

18 Februari 2014 | Ierland, Dublin

Hier dan toch, precies een maand na mijn aankomst, mijn eerste verhaal. De meeste mensen die mij een beetje kennen weten dat ik een tijd geleden voor een half jaar naar Noord Amerika ben geweest. Tijdens deze geweldige reis heb ik ook voor familie en vrienden een reisblog bijgehouden, zij het ongeveer in hetzelfde tempo (ongeveer een verhaal per maand). Nu alles hier een beetje op zijn plek terecht is gekomen voel ik de ruimte om er wat over op te schrijven, het is namelijk alleen maar leuk om te schrijven als je ook daadwerkelijk iets te vertellen hebt.

Toen ik een maand geleden, 18 januari, met mijn koffer op Eindhoven Airport stond voelde ik me in veel opzichten hetzelfde als twee jaar geleden. Ik had mijn spullen ingepakt en voelde dat er een groot avontuur op me te wachten stond aan de andere kant van de douane. Al mijn spullen en kleren waren ingepakt (ook al had ik een kleine, snelle, selectie achtergelaten in de handen van mijn vriendin omdat ik, ondanks mijn bescheiden klerenkast, toch de 15 kilo max. had overschreden) en ik had geen idee waar ik ze die avond in de kast zou leggen.

De reis verliep heel voorspoedig en binnen de kortste keren stapte ik de bus uit en de regen in voor de poort van Saint Patricks College. Na wat rondlopen en zoeken kwam ik op de verlaten campus een beveiliger tegen die me mijn sleutel en welkomstpakket gaf terwijl hij me verhaal na verhaal vertelde in Engels wat ik nog nooit had gehoord. Mijn strategie: knikken, vriendelijk glimlachen en lachen als hij moest lachen. Wat bleek? De andere internationale studenten waren nog niet aangekomen en de Ierse studenten waren nog niet terug van vakantie. Wij waren de enige twee aanwezigen op de hele campus! Om alle nieuwigheid wat ruimte te geven liep ik de poort uit op zoek naar een pub. Ik vond hem op de eerste straathoek.

Hier maak ik even een sprong. De eerste weken vlogen voorbij. Ik leerde de andere internationale studenten kennen en er volgde een week absolute chaos met weinig slaap en veel memorabele avonden. Vrijdag de 24ste vierde ik mijn verjaardag in een pub in Dublin met 35 nieuwe vrienden uit heel Europa.

De school doet wat denken aan een Amerikaanse high-school. De leerlingen hebben alleen maar hoorcolleges en volgen ieder hun eigen rooster. Tussen de middag wordt er warm gegeten in een grote kantine (lees: friet). Ik kreeg de eerste schoolweek absolute vrijheid om vakken te volgen uit alle jaren en te kijken waar ik het aankomende semester bij aan zou gaan schuiven. De vakken waar ik uiteindelijk voor heb gekozen komen uit alle sectoren. Ik volg vakken die vallen onder aardrijkskunde, geschiedenis en Engels en daarnaast zijn speciale vakken voor internationale studenten waar ingegaan wordt op Ierse cultuur en landschappen. Daarnaast ben ik voor mijn vrijwillige stage geplaatst op een Ierse all-girls school in een buitenwijk van Dublin. Er staat me de komende tijd dus genoeg te wachten!

Fodhlíthe!

  • 18 Februari 2014 - 22:59

    Marijn Nust:

    Klinkt goed maat! having fun;)

  • 19 Februari 2014 - 16:08

    Jan Linders:

    Hi David, 35 new friends from all over Europe, a placement at an all-girl school, new subjects ranging from history to Irish landscapes, a pub around the corner and all this taking place in Dublin....you must be enjoying yourself a lot! Keep us posted, take care, Jan

  • 21 Februari 2014 - 22:42

    Emmo Koetje:

    Je hebt al meer beleefd in het buitenland dan ik mijn hele leven. Het ga je goed en behouden thuiskomst. Opa

  • 27 Februari 2014 - 11:06

    Jan Linders:

    Hi David, hope you're well, keep us posted, greetz, Jan

  • 17 Maart 2014 - 16:11

    Jan LInders:

    Hi Dave, .....and the (digital) pages remained empty...so that we still don't know how Dave is doing in Dublin.....greetz, Jan

  • 27 Maart 2014 - 11:33

    Jan Linders:

    Hi Dave, still no sign from Dave Choice: too bad; are you having too few Dublin adventures or too many to tell us about....-;) greetz, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

David

Mijn blog over Dublin

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 3005

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Dublin!

Landen bezocht: